Трабантът - отново на мода

Темите в предаването:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Утре десетки трабанти ще запърпорят към Павел баня, където ще отпразнуват 60-ят рожден ден на марката. Първият автомобил от нея е произведен на 7 ноември 1957 година. На феста се събират собственици на култовия автомобил от цялата страна. Ангел Пеев от Варна е един от тях. Неговият трабант, изрисуван със сцени от анимационния филм “Ледена епоха” е един от атрактивните участници в шоуто.

Ангел Пеев, председател на национален клуб “Трабант”: Преди 9 години го правих за абитуриентската на сина си. Реставрирах го. Съответно художник го нарисува. Озвучен е с музика. С неони.

Сред другите интересните коли са няколко трабанта с удължени купета, които са превърнати от собствениците им в лимузини. Организаторите на събитието са подготвили доста изненади за публиката.

Ангел Пеев, председател на национален клуб “Трабант”: Ще имаме и полицейски автомобил оригинален с бурканите включително с униформата на ГДР ще бъде доста атрактивен. Това е полицейски автомобил, който 70-те – 80-те години в Германия е бил дежурната кола нали полицейската.

За фестивала от Варна потегля и Кольо Тончев, който притежава 3 трабанта, но ще се представи с този, който е неговата гордост - първият модел, внесен в България преди 54 години.

Кольо Тончев, член на национален клуб “Трабант”: Този Трабант е от 1963 година. В България има 5 или 6 регистрирани такива автомобила. Моделът е 600. Номерът му и той е 0600.

Към Павел баня потегля и Жълтата подводница, собственост на Веселин Павлов. Името си колата получава, когато в един дъждовен ден е залята с вода и кал от минаващите покрай нея ТИР-ове. В това време собственикът й слушал песента на Бийтъс “Жълтата подводница”. По-късно Веселин Павлов се разделя с любимия си автомобил, но съдбата решила друго.

Веселин Павлов, член на национален клуб “Трабант”: Реших да го продам автомобила, тъй като просто не го използвах. А 20 години по-късно го открих случайно в сайт за автомобили 2-ра употреба, закупих го отново и го реставрирах близо 3 години.

Обожаван от собствениците си и недолюбван от еколозите, трабантът е сериозен замърсител на околната среда. Този модел Т11 обаче е с катализатор, което намалява отделянето на вредни газове. Производството на картоненения автомобил е спряно през 1991 година. Днес може да се купи само 2-ра употреба. Цените започват от 400 лв. за коли в лошо състояние и могат да стигнат до 8-10 хил. за поддържани модели.

Ангел Пеев, председател на национален клуб “Трабант”: Каква е максималната скорост, която може да развие трабантът? Трабантът е разграфен до 120 километра. Нормалата му скорост е между 90 и 100 километра. По надолнището спокойно може да развие 120.

Малко хора са имали възможност да пътгуват с такава скорост в толкова крехка конструкция.

Ангел Пеев, председател на национален клуб “Трабант”: Усещането е емоцията, вибрацията, която се получава. То самият звук, самият двутактов двигател е особен. Двутактовият е като мотор, но де факто си е с таванче. Трабанче с таванче.

Чували сме безброй шеги за симпатичното возило. Като тази, в която се разказва за 4-ма души, които носели на ръце един трабант. Попитали ги – защо го носите, а не го карате. А те отвърнали – ами защото бързаме.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад