Сагата с избор на изтребител за ВВС - говори главният секретар на президента

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Според Димитър Стоянов противопоставянето между парламент и президент не е полезно нито за българското общество, нито за институциите. Въпреки това това той смята, че не може да има компромис по отношение на борбата с корупцията или в борбата за по-високи доходи и за ликвидиране на социалното неравенство. В същото време има национално значими теми, по които президент и другите институции са единни - както се видя в общото становище във връзка с проблемите на българските превозвачи и протестите им в Брюксел.

Що се отнася до спора за изтребителите, Стоянов каза:
"Спорът е за спазване на правилата и процедурите, които са гласувани от Народното събрание и от изпълнителната власт. Това, което ни желаем да видим, е една последователна политика по отношение на приетото от самите депутати и от министрите. Няма как да толерираме нещо, което в противоречие на самото решение на народното събрание. Няма спор по отношение на това дали единият тип самолети е по-добър или другият. И F16 има положителните и отрицателни страни, и "Грипен" има положителни и отрицателни страни. Така че по отношение на типове самолети няма смисъл да се спори."

Спорът е единствено за това какви са правилата и трябва ли те да бъдат спазени, подчерта Стоянов.

А за твърденията на управляващите, че не става дума за конкурс за избор на самолет, той заяви:
"Когато искаш оферти, когато си съставил методика, когато си подготвил определени критерии, когато трябва да направиш класиране, какво е това? Още повече, че в света е известно - "fighter competition", т.е. това състезание между различни оферти за постигане на най-добър резултат. И реално това е конкурс..."

Стоянов напомни, че в проекта за инвестиционния разход е записано ограничаващо условие. Първото ограничаващо, задължително условие е самолетът да е произведен и да се намира на въоръжение в страна членка на НАТО и ЕС. Това отговаря на принципите на външната ни политика, на стратегическото ни партньорство. По-нататък главният секретар на президента обясни, че в предпочитаната от правителството модификация на F16 има само един произведен такъв самолет - в тайванските въоръжени сили. Освен това предстои преместване на завода, в който тези самолети се произвеждат, което означава, че такава поръчка не може да се вмести в планираните от българските власти срокове.


Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад