Оперни звезди гостуват в Пловдив заради премиерата на "Отело" в Античния театър

Темите в предаването:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Сопранът Таня Иванова, също артист с богата международна кариера, дебютира като Дездемона в музикалната версия на шекспировата трагедия. За изпълнителя на Отело това е образът, в който най-често се превъплъщава в последните седем години.

Кристиан Бенедикт, тенор: В събота ще бъде моето 118 изпълнение в 18-та постановка. Пея много често Отело след 2013-а, когато бе моят дебют в Италия, в театър "Лучано Павароти" в Модена. След това я изпълних в големи оперни театри – в Мюнхен, в Дрезден, в Сантяго де Чиле, в Мексико, в Мариинския театър, Кралската опера в Стокхолм.

Операта "Отело" е сътворена 16 години след "Аида" – период, в който Верди преосмисля творчеството си.

Алберто Газале, баритон: Предпоследната опера на Верди, написана в един период, в който той очевидно се е усещал напълно свободен. Използва едновременно Шекспир и Арѝго Бо̀йто – либретист на последните две вердиеви опери. И успява да постигне върха в творчеството си. Това е всъщност най-големият театрален шедьовър, въплътен в музика. Ако вземем певческото слово и го пренесем в театрален текст, то ще има същото времетраене, убеден съм. С "Отело" Верди е достигал съвършенството.

Алберто Газале бе гост на фестивала Opera Open преди две години.

Алберто Газале, баритон: Прекрасни спомени съм запазил от този театър. Един от най-хубавите за музика на открито. Това лято имам участия на много прочути открити сцени - във Финландия в оперния фестивал в Саволина, в Италия на Арена ди Верона, Мачера́та и Торе дел Лаго, а сега съм в Пловдив. И ще мога да кажа, че това лято съм пял на всички най-красиви открити театри в света.

Кристиян Бенедикт също обича да пее на екзотични места на открито. Като неговите скорошни спомени са от Копаберг, Швеция – със сцена в огромен дървен хангар на брега на езеро, както и от музикалния фестивал в Ланго̀лен, Уелс, с над стогодишна традиция, където имена като Доминго и Павароти са направили своите първи концерти във Великобритания. Предпочита по-съвременни прочити на произведенията, в които участва.

Кристиан Бенедикт, тенор: Предимно участвам в модерни версии, не в класически. Тук е нещо между двете. Отело ще си е чернокож, защото обикновено в новите продукции Отело е бял. Например, този сезон пях в Мексико. Там Отело имаше малко по-тъмен цвят на кожата. После във Верона - там беше чернокож, а после в Дрезден си беше съвсем бял.

Режисьор на премиерния спектакъл е доцент Нина Найденова. Диригент е Диан Чобанов. Началото е в 21:00 часа в съботната вечер.