Николина Ангелкова: Сезонът не е провален!

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Тя посочи, че няма причина за притеснение, тъй като сезонът продължава. Министър Ангелкова подчерта, че тя самата вчера се е върнала от Черноморието, че непрекъснато екипи на министерството пътуват на проверки там, и увери, че всичките ни национални курорти са пълни с туристи в момента. Тя призна, че юни месец е бил много труден и е важно да се видят резултатите от него, за да се направи по-задълбочен анализ по отношение на летния туристически сезон като цяло.

Николина Ангелкова: Към момента, както сме коментирали в началото на тази година, очакваме в рамките на между 3 и 6% спад за летния ни сезон в сравнение с миналата рекордна година, която имахме.

Министър Ангелкова обясни, че месец юни е ключов за летния туристически сезон. Следейки ранните записвания от ключови за България пазари, каквито са и Германия, и Русия, Министерство на туризма е било наясно, че за месец юни се очаква спад на туристите.

Николина Ангелкова: В момента чакаме крайното число, за да разберем в какъв диапазон ще бъде това и, разбира се, не само да анализираме. Това, което предстои за следващата година и което е много ключово всъщност е и разговорите, които в момента провеждаме по пазари с големите туроператори и с всички туроператори, за да можем, сега, когато текат преговорите за следващия летен сезон, ние да бъдем с едни гърди напред и да пресечем това, което виждаме в момента.

Като причина за спада на туристите от Германия и Русия тя посочи изключително сериозната конкуренция в региона на близки до нас пазари и политиките по отношение на субсидирането, които предлагат българските конкуренти Турция, Тунис, Египет. "Със сигурност те пряко влияят на записванията към нас", каза Ангелкова.

Николина Ангелкова: От началото на годината ние анонсирахме, че работим в посока допълнителна мярка, свързана с нашата реклама и най-вече с насърчаване на организирания туризъм за крилата на сезона - юни-септември.

Министърът на туризма призна, че целта е сезонът да се увеличи, а цялостната стратегия е насочена към това, когато туристите пристигнат у нас, те да бъдат посрещнати по начин, какъвто очакват и да получат качеството, за което са платили.

Николина Ангелкова: Направили сме анализ на всички държави, които са наши преки конкуренти не само в летния ни туристически продукт, защото нашата цел е да превърнем България в целогодишна туристическа дестинация.

По думите й основният проблем, който страната ни има в сектора, е свързан с кадрите. "Затова преди две години създадохме и Съвет за кадрите в туризма, съвместно с колегите от Министерство на образованието и науката, Министерство на труда и социалната политика. Ние работим в посока не само за краткосрочни и временни решения, свързани със сезонната заетост и сезонните работници, но за дългосрочно решаване на този проблем", уточни тя.

Министър Ангелкова подчерта, че туристическият сектор е на 100% частен и всички мерки и усилия са насочени към това да се повиши качеството на предлаганите услуги у нас. Тя открои, че летният туризъм формира около 70% от целия туризъм в страната и е ключов.

Николина Ангелкова: При нас идват различни видове туристи. На първо място България е позната като дестинация за семеен туризъм. Най-голям процент туристи, които посещават страната, идват с цел семеен туризъм.

Що се отнася до английските туристи - те са много малко в общия процент туристопоток, категорична беше министър Ангелкова. Тя подчерта, че имиджът на българския туризъм зависи от всички нас. "Затова създадохме към министерството и комуникационен съвет и предстои в края на август той отново да бъде свикан, защото е много важно ние да казваме и да показваме каква дестинация иска да бъде България", каза още тя.

Николина Ангелкова: Министерски съвет прие Стратегия за устойчиво развитие на българския туризъм до 2030 година с план за нея. Когато Министерство на туризма беше създадено през 2014 година, бе приета Стратегия за туристическото райониране на България и разделянето й на 9 района и за да може по някакъв начин да могат да бъдат използвани европейски средства за развитието на сектора, едно от условията бе тези 9 туристически района да бъдат създадени. Създаването на тези туристически райони зависеше изцяло от местната власт, неправителствения сектор и бизнеса, защото такова е изискването по закон. Миналата година се финализира формирането на тези туристически райони.

Министър Ангелкова припомни, че на 7 ноември 2014 г., когато е създадено Министерството на туризма, не е предвидена възможност то да е бенефициент по какъвто и да било начин по някои от оперативните програми. Министърът на туризма подчерта, че, "благодарение на усилията и подкрепата на премиера и правителството във втория мандат, ние успяхме да се преборим и да убедим Европейската комисия, че секторът и министерството заслужават да бъдат припознати като бенефициенти". Тя допълни, че в резултат на това Министерство на туризма става бенефициент на ОП "Иновации и конкурентоспособност". През ноември миналата година е одобрен проект, изцяло насочен към организациите за управление на туристически райони.

Николина Ангелкова: Маркетинговите анализи и стратегии са изцяло в синхрон със Стратегията за устойчиво развитие на туризма до 2030 година и плана за действие към нея. Те подпомагат района, така че да се определи кой е туристическият продукт, който е двигателят на растежа за този район и да се обединят усилията на местната власт, на неправителствения сектор и на бизнеса, за да може да теглят по този начин икономически напред.

Николина Ангелкова коментира и темата с цените на шезлонгите и чадърите по Черноморието, като посочи, че на сайта на Министерство на туризма са определени цените им. "Там, където има разминаване, особено като говорим за договорите за концесии, сключени от МТ през 2016 г., когато преминаха плажовете за управление към нас, цените са част от условието на договора." Ако тези цени бъдат нарушени се пристъпва към неустойки. При повторно нарушение се прибягва към прекратяване на договора, подчерта тя.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад