Николай Нанков: Приоритет ще бъде внедряването на ТОЛ таксите

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Министър Нанков каза, че по програмата за саниране се извършва проверка, за да се види как ресурсът е разходван. Системите за контрол по програмата, заложени през 2015 година, са функциониращи, добри и стабилни, увери той, но призна, че програмата се нуждае от оптимизиране не само по линия на контрол, а и от оптимизиране на някои структурни елементи, които са свързани в целия процес - общини, областни администрации. Ще се продължи и с актуалицазията на референтните цени. По време на предизбоната кампания от Обединени патриоти обвиняваха, че парите се разходват непрозрачно, че е много по-скъпи фими, с много по-скъпи оферти печелят поръчките, че качеството не било добро, че парите е можело да бъдат дадени за пенсии и заплати. Нанков увери, че са изгладили този проблем с партньорите им от Обединените патриоти и им блогдари за постигнатото споразумение по тази тема.

Новия министър обясни, че за начало ще види докъде са стигнали за три месеца ключовите приоритети. По отношение на пътна инфраструктура на първо място той постави внедряването на ТОЛ таксите като по-справедлив модел на таксуване. Той е убеден, че така АПИ и държавният бюджет ще разполагат с достатъчен ресурс за поддържане на републиканската пътна мрежа. Според него е важно да се наблегне и на качеството на изразходване на ресурса и на ефекта от него. Началникът на АПИ Дончо Атанасов ще запази поста си. Ще се правят стуктурни промени.

В този мандат ще се наблегне на пътната инфраструктура на Северна България. Проблем в момента специално за тунелите по АМ "Хемус" е, че средствата за ремонта им не са били през бюджетни средства, а с постановления на МС и заради техните ремонти в лошо състояние остават други републикански пътища. "Факт е, че тунелите трябва да бъдат наш приоритет", каза Нанков.

Изчезналите документи за тунела "Железница" той определи като огромен проблем и увери, че други органи ще дадат повече яснота след приключване на разследването. Според него тук говорим за проблем, който поставя под угрозата цялостния проект за АМ "Струма". По негови думи не месеци, дните вече са ценни за довършването на магистрамата.

Нанчев обясни, че проблемите в Агенцията по кадастъра са нетолкова в кадрови план, а в липсата на достатъчен брой служители, които да обслужват бързо и качествено на гише. Там основен приоритет са електронните услуги. Целта този манадат е да бъде обезпечена максимално с качествен човешки ресурс.

Приоритетни пътища ще бъдат двете магистрали - Хемус и Струма. Няма да бъдат забравяни и някои от по-малките пътища. Изключително важни ще е отсечката Видин-Ботевград, имиджовият път Бургас-Слънчев бряг, пътят Русе-Велико Търново.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад