Младите прагматично и амбициозно се отнасят към образованието и пазара на труда

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Изследването обхваща поколението на възраст между 14 и 29 години в десет страни от нашия регион. Тепърва предстоят сравненията с останалите.

"Идва прагматично, консуматорско поколение. Младите не бързат да напускат дома на своите родители, не бързат и с деца. В същото време доста прагматично и амбициозно се отнасят към образованието и пазара на труда. Хора, у които расте и европейската идентичност, и българската. Хора, които проявяват опасно нисък интерес към политиката. Поколението е по-споделящо", коментира резултатите социологът Първан Симеонов.

Ако се питаме кога новите социални медии ще победят традиционните, при младите вече се е случило.

„14-29 са децата, които се родиха след 1990 година. В тяхната възраст на идентичността и съзряването България беше в ЕС. Излязоха много програми за международно взаимодействие. Много млади хора започнаха да ходят на бригади в чужбина, на различни обучения. Те опознаха европейския свят от първа ръка, не виртуално, а реално”, обясни психологът Ани Владимирова.

Вижте целия разговор във видео материала.