РЕКЛАМА

Денят започва | Кога ще бъде готов бул. "Васил Левски" във Варна? | Части от предаването - 13

Опасна ли е чумата по животните за хората

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Опасна ли е чумата по животните за хората

Опасна ли е чумата по животните за хората
Как да започнем бизнес с микрокредитиране от ОПРЧР 00:04:42

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Как да започнем бизнес с микрокредитиране от ОПРЧР

Как да започнем бизнес с микрокредитиране от ОПРЧР
В очакване на най-дългото лунно затъмнение за века 00:03:05

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

В очакване на най-дългото лунно затъмнение за века

В очакване на най-дългото лунно затъмнение за века
По стъпките на пилигримите 00:15:15

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

По стъпките на пилигримите

По стъпките на пилигримите
В очакване на космическото шоу на Луната и Марс 00:05:55

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

В очакване на космическото шоу на Луната и Марс

В очакване на космическото шоу на Луната и Марс
"Спри, детето запази". Как да пазим децата на пътя? 00:10:56

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

"Спри, детето запази". Как да пазим децата на пътя?

"Спри, детето запази". Как да пазим децата на пътя?
Равносметката на депутатите в края на политическия сезон 00:25:02

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Равносметката на депутатите в края на политическия сезон

Равносметката на депутатите в края на политическия сезон
Кога ще бъде готов бул. "Васил Левски" във Варна? 00:04:11

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Кога ще бъде готов бул. "Васил Левски" във Варна?

Кога ще бъде готов бул. "Васил Левски" във Варна?
Регистърът на особените залози ще премине към Агенцията по вписванията 00:03:27

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Регистърът на особените залози ще премине към Агенцията по вписванията

Регистърът на особените залози ще премине към Агенцията по вписванията
БЧК: Най-важното в критична ситуация е да действаме без паника 00:06:29

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

БЧК: Най-важното в критична ситуация е да действаме без паника

БЧК: Най-важното в критична ситуация е да действаме без паника
Опасна ли е чумата по животните за хората? 00:05:48

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Опасна ли е чумата по животните за хората?

Опасна ли е чумата по животните за хората?
Как да се предпазим от летните вируси? 00:11:21

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Как да се предпазим от летните вируси?

Как да се предпазим от летните вируси?
Могат ли новите мерки да спрат безредиците по стадионите? 00:13:24

БНТ 1 | 27.07.2018 | Денят започва

Могат ли новите мерки да спрат безредиците по стадионите?

Могат ли новите мерки да спрат безредиците по стадионите?

Във Варна продължава работата по продължението на булевард "Васил Левски" - най-мащабният инфраструктурен проект за последните над 30 години. Въпреки плановете той да е готов до средата на август, работата по него ще продължи до края на годината, а може би и през следващата. Повечето специалисти определят проекта като много важен за града, защото ще намали трафика по другите три основи булеварда, ще изведе транзитния поток към курортните комплекси от центъра и ще облекчи движението в тази част на града. Общото опасение е дали качеството на строителните работи ще бъде достатъчно добро.

Подробностите от репортера Светлана Ганчева и операторите Реджеб Шабанов и Боян Бойчев в "Денят започва".

Една от основните причини за забавяне на строителството на булевард "Левски" е процедурата по отчуждаване на три имота, които са по средата на трасето.

Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: Процедурата ще завърши началото на октомври и, за съжаление, едва тогава ще може да продължи работата в този участък, като отначало ще се започне с подмяна на инфраструктурата.

Други отчуждени собственици обжалват процедурата, тези дела приключват до края на месеца. Варненци не са много доволни от проблемите в движението в момента, но приемат, че новото трасе ще ги облекчи.

Радослав Златев, геодезист: Според мен това свързване би довело до повече конфликтни точки и до пътни инциденти, тъй като натоварването в града е много голямо, има прекалено много коли в нашия град.

Сериозни опасения има в града и заради трасето на новата част, която минава през старото отводнително дере.

Радослав Златев, геодезист: Надяваме се изпълнението да е добро, надяваме се отводняването да е добро.
Арх. Енчо Димов: Може и да е опасно, не мога да кажа в момента, но така или иначе и старият проект, който съществуваше преди години, беше с детелини, тоест пак на две нива.
Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: Смятам, че проектът отговаря на нормативните изисквания. Това, което направихме, е дерето да бъде в конструкцията на съоръжението и с профил, който отговаря на съвременните норми за оразмеряване на охранителен канал.

Стандартът е така нареченият "хилядагодишен дъжд" - тоест, каналът трябва да може да отведе най-голямото количество дъжд, паднал през последните хиляда години. Друг проблем, който се решава в момента, е мястото на пешеходците в новата схема. Архитект Димов проектира съоръженията за тях.

Арх. Енчо Димов: Най-вероятно от бързането, бързото започване на строителство, тъй като трябваше във време да се осигурят, да се усвоят по-точно, някакви средства, се направиха съответно и някои пропуски и впоследствие между кръговите кръстовища се изграждат такива пасарелки, достъпни с асансьор, достъпна среда, осигуряващи за майки с колички и инвалиди.

Туристическият бранш в града има притеснения, че преминаването край ромската махала "Максуда" няма да е най-добрата първа атракция за туристите.

Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: Смятам, че с елегантна ограда тази атракция ще бъде по някакъв начин приглушена. Създаването на толкова сериозна комуникация естествено ще повлече след себе си и инвестиционен интерес и тази територия не смятам, че ще остане в този вид, в който е в момента.

Очакванията са новият булевард да има положителен ефект за движението в града.

Радослав Златев, геодезист: Според мен цялостното движение би трябвало да се подобри, тъй като в момента целият трафик преминава през централната градска част.
Арх. Енчо Димов: Този булевард, ако не се направи вторият мост, ще бъде решение донякъде за отвеждане на по-директно връзки към курорти, към промишленост, към вътрешността, към летище и т.н. Но няма да реши въпроса нали. Ето тук, както в момента е отворен Общият устройствен план, има още един ринг, който трябва да се направи.

Според общината булевардът ще изпълни ролята си да разтовари центъра на града от колите и автобусите с туристи.

Арх. Виктор Бузев, главен архитект на Община Варна: А иначе за големия транзит, товарните превози, които минават през града, тях ще ги усетим най-добре, когато се появи вторият мост.

Преди завършването на булевард "Васил Левски" варненци и гости обаче ги очакват и още улични ремонти през летния сезон.

Кога ще бъде готов бул. "Васил Левски" във Варна?
"Денят започва" | "Опасна ли е чумата по животните за хората" - 27.07.2018

РЕКЛАМА