Димитър Николов: Кметовете са единодушни за данъка върху старите коли

В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Идеята за въвеждането на този данък беше на местната власт и то от няколко години. Целта е помогне особено на големите градове,... да се мотивират и стимулират собствениците на старите автомобили - тези, които не се използват, да се разделят с тях, да ги дерегистрират и предадат за скрап. А на тези, които се движат, да бъдат стимулирани да закупуват нови автомобили, които екологично са много по-чисти, ясни Николов.

По думите му принципът на този данък е "замърсителят плаща". Същото важи и данък смет, върху който също е наложено президентско вето. Кметове от всички политически сили дискутират тази тема от години и единодушно подкрепят това решение, подчерта той.

Нашите опасения са, че през следващите години... ще бъдем залети от стари, втора употреба, дизелови автомобили от Европа, които замърсяват околната среда. Ефектът ще бъде в направление екология и здравеопазване, предупреди кметът на Бургас.

Според него между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик.

В община Бургас са регистрирани около 100 хил. автомобила, под около 40 хиляди автомобила влизат в тази категория. От тях, по наша информация, две-трети се използват, а една трета не се използват по предназначение като автомобил. Част от се използват за запазване на паркомясто, част от тези автомобили се използват за склад. Много по-изгодно е на собственика да плаща годишния данък, защото тогава общината няма да право да репатрира или мести автомобил, даде пример Николов.

Какво каза още бургаският кмет вижте във видеото.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад